Gå til innholdet
Søk
Meny & søk
Logg inn

Våre læringsopplegg innen koding

Læringsopplegg Koding 1-7

Støyalarm

 Eleven lager en maskin som måler støynivå i klasserommet. Krever tilleggsutstyr til Micro:bit.
Læringsopplegg Koding 1-7

Morsemaskin

Elevene designer og lager morsemaskin basert på en kravspesifikasjon. Krever tilleggsutstyr til Micro:bit.
Læringsopplegg Koding 1-7

Kom i gang med Micro:bit

Dette opplegget er en introduksjon til arbeid med micro:bit og passer for alle.
Læringsopplegg 5. – 7. Trinn

Kunst i Scratch – del 2

I dette opplegget skal elevene arbeide videre med å lage digital kunst som blant annet er repetert, rotert og speilet.
Læringsopplegg 5. – 7. Trinn

Kunst i Scratch – del 1

I dette opplegget skal elevene lage digital kunst som blant annet er repetert, rotert og speilet.
Læringsopplegg 5. – 7. Trinn

Tallmønstre i Scratch

Elevene skal i dette opplegget innom trekanttall, kvadrattall og Fibonaccis tallrekke.
Læringsopplegg 5. – 7. Trinn

Talljakt i Scratch

I dette undervisningsopplegget skal elevene kode matematiske maskiner som løser avanserte matematiske problemer.
Læringsopplegg 5. – 7. Trinn

Geometri med Sphero

I dette læringsopplegget skal vi bruke Sphero roboter til å kjøre ulike geometriske figurer.
Læringsopplegg 5. – 7. Trinn

Brøk med Sphero

I dette undervisningsopplegget skal vi arbeide fysisk med brøk ved bruk av programmering og en Sphero robot.
Læringsopplegg 1. – 2. Trinn

Angry Birds

Dette læringsopplegget tar for seg begreper innenfor programmering som sekvens og feilsøking.
Læringsopplegg Koding 1-7

Geometri i Scratch

Elevene arbeider med geometriske figurer. De skal tegne dem i Scratch, rotere dem og leke litt med dem.
Læringsopplegg Koding 1-7

STAR WARS

Elevene lærer enkel koding, med kommandoer, sekvenser og algoritmer. De vil møte droner som er kjente fra Star Wars.
Læringsopplegg Koding 1-7

Enkel matematikk i Scratch

Elevene arbeide med hvordan de kan foreta enkle aritmetiske beregninger i Scratch. De er innom de fire regneartene.
Læringsopplegg Koding 1-7

Run Marco

Marco eller Sophia er på en reise rundt i verden. Elevene koder dem til å bevege seg gjennom ulike vanskeligheter.
Læringsopplegg Koding 1-7

Geometri med Frost

I dette læringsopplegget skal vi kode Anna fra Frost til å lage ulike geometriske figurer.

Hva er Whyzo?

Med Whyzo får lærerne gode lærerveiledninger med utfyllende beskrivelser, ressurser og illustrasjoner. Gjennom skaping og utforsking gjør elevene individuelle læringsreiser. Whyzo er et praksisstøttende læremiddel laget av:

Følg oss idag!

© Whyzo 2020 | Personvernerklæring