Gå til innholdet
Søk
Meny & søk
Logg inn

Våre læringsopplegg innen kunst-og-handverk

Læringsopplegg Koding 1-7

Kom i gang med Micro:bit

Dette opplegget er en introduksjon til arbeid med micro:bit og passer for alle.
Læringsopplegg 5. – 7. Trinn

Kunst i Scratch – del 2

I dette opplegget skal elevene arbeide videre med å lage digital kunst som blant annet er repetert, rotert og speilet.
Læringsopplegg 5. – 7. Trinn

Kunst i Scratch – del 1

I dette opplegget skal elevene lage digital kunst som blant annet er repetert, rotert og speilet.
Læringsopplegg 3. – 4. Trinn

Noahs ark

Noahs ark brukes til å drøfte spørsmål om bibelen, etikk, samvittighet og leveregler. Elevene jobber kreativt og med regning.
Læringsopplegg 5. – 7. Trinn

Snøkrystaller

I dette læringsopplegget ser elevene på hvorfor snøkrystaller alltid er sekskantet. De designer og 3D printer snøkrystaller.
Læringsopplegg 1. – 2. Trinn

Stopp, gå og autodraw

Elevene jobber med trafikk og veiskilter. De tar bilder, bruker geometriske figurer og tegner.
Læringsopplegg 3. – 4. Trinn

Regnbuer

Vil du prøve å lage egen regnbue? Med dette opplegget kan du finne ut hvorfor og hvordan regnbuer blir til.
Læringsopplegg 5. – 7. Trinn

Navneskilt

Elevene lager sitt eget navneskilt. Kanskje skal navneskiltet ligge, stå eller være skråstilt.
Læringsopplegg 5. – 7. Trinn

Såpeboblestav

Elevene designer en personlig såpeboblestav til 3D print. Den kan ha form som en katt, en trekant, en blomst.
Læringsopplegg 5. – 7. Trinn

Personlige knapper

Elevene skal lage knapper som de kan sy på egne klær, enten som de har kjøpt andre steder eller lagd selv.
Læringsopplegg 5. – 7. Trinn

Bolig til leie

I dette læringsopplegget skal elevene bygge sine egne fuglekasser og bidra til at det blir enklere for fugler å finne et sted å hekke.
Læringsopplegg 3. – 4. Trinn

Skulp-Tur

I dette opplegget blir elevene kjent med nærmiljøets originalkunst, elevene skal tegne en skisse og lage sin egen skulptur.
Læringsopplegg 3. – 4. Trinn

Symmetri

I dette læringsopplegget blir elevene kjent med speilsymmetri. De arbeider praktisk med å brette, ta bilder og tegne.
Læringsopplegg 3. – 4. Trinn

The Very Hungry Caterpillar

Elevene opplever og utforsker sommerfuglens syklus. De lager animasjonsfortelling og jobber med faget engelsk.
Læringsopplegg Koding 1-7

Run Marco

Marco eller Sophia er på en reise rundt i verden. Elevene koder dem til å bevege seg gjennom ulike vanskeligheter.
Læringsopplegg 8. – 10. Trinn

Dybdeintervju

Elevene jobber med intervjusjangeren. De planlegger, gjennomfører og presenterer et dybdeintervju.
Læringsopplegg 3. – 4. Trinn

Klokka, haren og skilpadden

Elevene leser historien om haren og skilpadden. De skriver, lager klokke og multipliserer.
Læringsopplegg 3. – 4. Trinn

Jeg er et egg!

I læringsopplegget arbeider elevene med egg som tema. De leser, skriver og bygger egg-drop konstruksjoner.
Læringsopplegg 8. – 10. Trinn

Årsaker til 2.verdenskrig

Elevene arbeider med årsaker til 2.verdenskrig og betydningen av propaganda.
Læringsopplegg 1. – 2. Trinn

Geometriske figurer

Elevene blir kjent med geometriske figurer. De lager bok med bilder, tankekart, tegninger og film.
Læringsopplegg 8. – 10. Trinn

Bærekraftig utvikling

Elevene undersøker og reflekterer over hvordan menneskenes forbruk påvirker neste generasjoners muligheter.
Læringsopplegg 1. – 2. Trinn

Eventyr

Elevene skriver sitt eget eventyr, og lager illustrasjoner og film til teksten.
Læringsopplegg 5. – 7. Trinn

Kjente kunstnere

Elevene undersøker og samler informasjon om hver sin kunstner.
Læringsopplegg 1. – 2. Trinn

Farger

Elevene jobber med farger og mønster.

Hva er Whyzo?

Med Whyzo får lærerne gode lærerveiledninger med utfyllende beskrivelser, ressurser og illustrasjoner. Gjennom skaping og utforsking gjør elevene individuelle læringsreiser. Whyzo er et praksisstøttende læremiddel laget av:

Følg oss idag!

© Whyzo 2020 | Personvernerklæring