Dette undervisningsopplegget i koding tar utgangspunkt i Angry Birds oppgavene som finnes på Code.org, en gratis nettbasert ressurs for koding. Den krever ikke leseferdigheter, og passer for elever i 1.og 2.klasse. Opplegget tar for seg begreper innenfor programmering som sekvens og feilsøking. Den inneholder også noen aktiviteter uten datamaskin/nettbrett for å skape forståelse.
Jeg kan navnet på himmelretningene og peke dem ut.
Jeg kan gjøre overslag over antall steg en må bevege seg for å løse oppgaven.
Jeg kan sortere, telle opp og lage et diagram over hvor elevene i klassen bor.
Jeg kan samarbeide med andre om oppgaver vi blir tildelt.
Jeg kan sette ting i riktig rekkefølge for å løse en oppgave.
Jeg kan finne feil i kode og rette dem opp for å løse en oppgave rett.
Forberedelser: Det kan være en ide å sette opp en klasse i Code.org og logge elevene på, slik at progresjonen huskes. Det er ingen nødvendighet, men kan være greit, siden opplegget går over flere timer. Opprett en bok for prosjektet og kall den Angry Birds. Lag en framside.
Gi oss din tilbakemelding
Du må være logget inn å legge publisere en omtale.