Gå til innholdet
Meny & søk
Logg inn
Handlekurv

Våre læringsopplegg

Viser resulater for 'krle':

Læringsopplegg 8. – 10. Trinn

Hvilken målestokk bruker du?

Elevene reflekterer over idealer i sosiale medier og påvirkning av selvbildet. De lager ordsky, leser blogg og regner med målestokk.
Læringsopplegg Læring basert på spill

The Sims – Kreativ med film

Elevene bruker spillet som inspirasjon til kreativ tekstproduksjon, og som “filmstudio” for å produsere digitale fortellinger.
Læringsopplegg 8. – 10. Trinn

Religion som kilde til konflikt og fred

Elevene undersøker og drøfter religioners rolle i både konflikt og fred.
Læringsopplegg Læring basert på spill

The Sims – Familier

Elevene spiller, diskuterer og reflekterer rundt egne og andres forestillinger om familie, sosiale roller og kjønnsroller.
Læringsopplegg 8. – 10. Trinn

Verdivalg

Elevene jobber med noen viktige spørsmål innenfor livsmestring: Hva er verdier? Hva er verdivalg?
Læringsopplegg 8. – 10. Trinn

Alt er lov på YouTube…. eller?

Elevene reflekterer og drøfter rettslige og etiske sider ved YouTube. De produserer og presenterer tekst.  
Læringsopplegg 8. – 10. Trinn

Bærekraft: mat & matproduksjon

I dette læringsopplegget skal elevene utforske sammenhengen mellom bærekraftig utvikling, matforbruk og matproduksjon.
Læringsopplegg 8. – 10. Trinn

Vannressurser og bærekraft

Elevene lærer om betydningen av vann for livet på jorda, og hva dette har med bærekraftig utvikling å gjøre.
Læringsopplegg 3. – 4. Trinn

Skapelsesberetningen Adam og Eva

Elevene gjenforteller skapelsesberetningen og fortellingen om Adam og Eva, med tegninger, tekst, lyd og video.
Læringsopplegg 8. – 10. Trinn

Rettsstaten og straff

Elevene jobber med praktiske aktiviteter og bygger forståelse for hva en rettsstat er.
Læringsopplegg 5. – 7. Trinn

Selvkjørende biler

Elevene undersøker, drøfter og reflekterer over temaet selvkjørende biler.

Hva er Whyzo?

Med Whyzo får lærerne gode lærerveiledninger med utfyllende beskrivelser, ressurser og illustrasjoner. Gjennom skaping og utforsking gjør elevene individuelle læringsreiser. Whyzo er et praksisstøttende læremiddel laget av:

Følg oss idag!

© Whyzo 2018