Gå til innholdet
Søk
Meny & søk
Logg inn

Våre læringsopplegg innen folkehelse-og-livsmestring

Læringsopplegg Matematikk 1-7

Det digitale økosystemet

Elevene utforsker bruken av koordinater og de beskrive koordinater i Minecraft, inn i en digital bok.
Læringsopplegg Skaperverksted og spill

Vikingtiden

Tverrfaglig prosjekt om Vikingtiden hvor elevene også bygger Vikingtidens York i Minecraft.
Læringsopplegg 8. – 10. Trinn

Hvilken målestokk bruker du?

Elevene reflekterer over idealer i sosiale medier og påvirkning av selvbildet. De lager ordsky, leser blogg og regner med målestokk.
Læringsopplegg 5. – 7. Trinn

Hvor tar pengene veien?

Elevene skal lære om privatøkonomi og få en grunnleggende forståelse for penger, inntekt og forbruk.
Læringsopplegg Skaperverksted og spill

The Sims – Familier

Elevene spiller, diskuterer og reflekterer rundt egne og andres forestillinger om familie, sosiale roller og kjønnsroller.
Læringsopplegg 8. – 10. Trinn

Mobilbruk til besvær

Elevene utforsker positive og negative sider ved mobilbruk.
Læringsopplegg 8. – 10. Trinn

Verdivalg

Elevene jobber med noen viktige spørsmål innenfor livsmestring: Hva er verdier? Hva er verdivalg?
Læringsopplegg Skaperverksted og spill

The Sims – Forbruk

Elevene spiller, diskuterer og reflekterer over temaer som å holde budsjetter, betale regninger, og eget forbruk.
Læringsopplegg Skaperverksted og spill

The Sims – Jobb og skole

Elevene spiller, diskuterer og reflekterer over temaer som fritid, selvrealisering, karriere og yrkesvalg.
Læringsopplegg Skaperverksted og spill

The Sims – Folkehelse og livsmestring

Elevene spiller, diskuterer og reflekterer over temaer som sosiale behov, utøve selvregulering, og viktigheten av utdannelse.
Læringsopplegg 1. – 2. Trinn

Familie

Elevene arbeider med temaet familien. De lager bok med tankekart, tekst og bilder.
Læringsopplegg 8. – 10. Trinn

Slukt av Snap

Elevene diskuterer med hverandre og de jobber med NRK sin tekst om Snap.

Hva er Whyzo?

Med Whyzo får lærerne gode lærerveiledninger med utfyllende beskrivelser, ressurser og illustrasjoner. Gjennom skaping og utforsking gjør elevene individuelle læringsreiser. Whyzo er et praksisstøttende læremiddel laget av:

Følg oss idag!

© Whyzo 2020 | Personvernerklæring