Gå til innholdet
Søk
Meny & søk
Logg inn
Læringsopplegg 5. – 7. Trinn

Kunst i Scratch – del 1

I dette opplegget skal elevene lage digital kunst som blant annet er repetert, rotert og speilet.

Gratis tilgang til 150 undervisningsopplegg for 1. - 10. trinn med Whyzo.

Digitalkunst er spennende, uforutsigbart og enkelt å endre utseende på . I dette opplegget skal vi lage digital kunst som blant annet er repetert, rotert og speilet. Vi skal variere utseendet gjennom endring av tykkelse og farge på strek, lengder og størrelse på streker, og personlige variasjoner i de grunnleggende geometriske figurer.

Vi skal variere mellom animasjoner og stillbilder, og tanken er å dokumentere prosessen med både bilde av sluttprodukt, skjermdump av kode og eventuell video av animasjonen
Læringsmål:
  • lage algoritmer som kan presentere streker, former og farger

  • bruke variabler, løkker, tester og operatorer for å lage funksjonelle og effektive algoritmer

Forkunnskaper: Krever grunnleggende kunnskaper i Scratch. Opplegget Geometri med Scratch bør være gjennomført i forkant.
Tips: Les på FAQ i menyen hvordan du laster ned læringsoppleggene som PDF.

Omtaler

Gi oss din tilbakemelding

Våre mest populære læringsopplegg

Læringsopplegg 1. – 2. Trinn

Butikk

Elevene blir kjent med kjøp og salg gjennom ulike aktiviteter som butikklek, telling og veksling.  

Læringsopplegg 1. – 2. Trinn

Tryllehatten

Elevene arbeider med språket. De lager trylleformler, skriver fortelling og ønsker seg ting fra en 'tryllehatt'.  

Læringsopplegg 1. – 2. Trinn

Høsten

I dette læringsopplegget blir elevene bedre kjent med årstiden høst og de arbeider med høstblader.  

Hva er Whyzo?

Med Whyzo får lærerne gode lærerveiledninger med utfyllende beskrivelser, ressurser og illustrasjoner. Gjennom skaping og utforsking gjør elevene individuelle læringsreiser. Whyzo er et praksisstøttende læremiddel laget av:

Følg oss idag!

© Whyzo 2020 | Personvernerklæring